انواع نخود را بشناسیم
۴ امتیاز ۲ رای

انواع نخود را بشناسیم

2 bisms.ir 2016 08 31 15 300x254 انواع نخود را بشناسیم

انواع نخود را بشناسیم

انواع نخود را بشناسیم

نخودیکی از حبوباتی که به صورت های مختلف مورد مصرف قرار می گیرد ، نخود است. نخود از دیر باز مورد استفاده ی بسیاری از ایرانیان بوده است. در این مطلب قصد داریم فواید این گیاه را از نقطه نظر علم طلب سنتی بررسی کنیم.نخود یکی از بهترین حبوبات برای غذای انسان است و نخودآن چنان که در طب سنتی بر مصرف آن تاکید شده است درباره هیچ یک از حبوبات تاکید نشده است نخوداما متأسفانه امروزه بسیار کمتر از گذشته در سفره ایرانیان دیده می شود.

23 bisms.ir 2016 08 30 13 199x300 انواع نخود را بشناسیم
نخود را بیشتر بشناسیم

نخودگیاهی است یکساله و از خانواده حبوبات که بلندی بوته آن به حدود ۳۰ سانتیمتر می رسد . نخودساقه این گیاه پوشیده از تارهای غده ای است . برگهای آن مرکب از ۱۳ تا ۱۷ برگچه کوچک و دندانه دار می باشد . گلهای آن سفید رنگ مایل به قرمز یا آبی بطورتک تک بر روی ساقه قرار درد .نخود میوه آن بصورت نیام و غلاف آن کوچک ، متورم و نوک تیز بطول ۲ تا ۳ سانتیمتر است که نخوددر آن یک دانه نخود به رنگ نخودی یا سیاه قرار درد . نخود یکی از حبوبات مغذی و انرژی زا و پرمصرف است.
نخود را بیشتر بشناسیم
‫نخود , خواص نخود , مضرات نخود , انواع نخود
نخود را بیشتر بشناسیم

بنابراین نخود دارای اسیدآمینه‌های مختلف، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است که نخودمی‌توانیم بگوییم نخود نه فقط یک غذا بلکه به عنوان یک دارو محسوب می‌شود. نخود از زمان‌های بسیار دور مصرف خوراکی و درمانی داشته است. رازی و ابن بیطار کاملا آنچه را که دیسکوریدنخود درباره Erebinthos (نخود به یونانی) شرح داده به نقل‌قول از وی تحت عنوان حمص آورده‌اند و طبق نوشته ابوریحان، اربیوتوس،نخود حمص است که به پارسی نخود می‌نامند.
نخود را بیشتر بشناسیم

29 bisms.ir 2016 08 29 16 300x300 انواع نخود را بشناسیم

‫نخود , خواص نخود , مضرات نخود , انواع نخود
نخود را بیشتر بشناسیم

نخود ساقه این گیاه پوشیده از تارهای غده ای است. برگ های آن مرکب از ۱۳ تا ۱۷ برگچه کوچک و دندانه دارا می باشد.نخود گل های آن سفید رنگ مایل به قرمز یا آبی بطورتک تک بر روی ساقه قرار درد. میوه آن به صورت نیام و غلاف آن کوچک،‌ متورم و نوک تیز بطول ۲ تا ۳ سانتیمتر است که در آن یک دانه نخود به رنگ نخودی یا سیاه قرار دارد.

نخود


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *